Turėk didelių sumanymų, bet džiaukis mažais malonumais.

Kelionės, vaikai, zumba, big data, slidinėjimas, gėlės, skanumynai, rankdarbiai ir kitos malonios smulkmenos.

Smagu, kad užsukot :)

2019 m. liepos 25 d., ketvirtadienis

Kelionė į Seišelius 2019 balandis

Užrašai iš FB prisiminimui :)

2019.04.21
Startas. Minskas

Transitas. Stambulo oro uostas  Kelyje jau 16 val. Iki tikslo dar ~22 val 😀

2019.04.22
Done! Mes vietoj po 40 val kelio  Sala Praslin, Seišeliai 😊 Daugiau negu 8000 važiuotų, skristų, plauktų ir pravaikščiuotų kilometrų bei dvi paras be miego. Kol kas nei jūros, nei pliažų iš atviručių dar nematėm, tik šabakštynas sostinėje Viktorijoje ir džiungės važuojant į butą Prasline  1 MB interneto mobilaus 12 EUR, wifi šitam bute kol kas geras, tai naudosimes . Temperatūra 32 °, dregmė nežinau, bet tik išlipę po kelių minučių buvom šlapi. Augalija įspūdinga, tik kad dar tik pro taxi langą matyta. Temsta labai anksti. 19.00 jau visiška tamsa buvo. Kol kas tiek
P.S. Pailsėję nuėjom prie jūros išsimaudyt su žibintuvėliais. Deja, teko persigalvot, nes pilna pakrantė ir jūra KRABŲ. Jų ir sostinėje Vikorijoje pilna, gyvena tiesiog palei gatvę po žeme urveliuose. Pasirodo jie labai greitai bėgioja. Spiegdama lėkiau kuo toliau nuo jūros 😃 Nuo pasisedėjimo terasoje irgi teko atsisakyt, nes uodų yra...O bute skruzdelių, nors butas padorus...Tikri tropikai 🤣
P.S. Daug namų langų be stiklų, bet grotos ant visų langų 😎

2 diena. Pliažas Anse Lazio.
Pradėjom kelionę po salą. Ir pamatėm tą atvirukų vsizdą  Išsinuomavom mašiną. Čia atskira istorija  Iš anksto nerezervavom. Nuėjau į reception, sakau, reikia mašinos. Pradėjo skambinėt. Niekur nėra, vėlykinės atostogos. Man dusha v piatki.Pagaliau rado. Be jokių kreditinių kortelių, užstatų gavom naujutelę mašinytę, dar sedinės celofanų aptrauktos. Priduodat sako paliksit ten ir ten, neižrakinkit, raktelį po kilimėlių palikit
Tik išvažiavę iš kaimelio sustojom pasimaudyti, kur susipažinom su vietiniu, kuris pliaže priskynė mums kokosų ir atidarė atsigert, po to atnešė prinokusių kokosų, išukšteno ir davė valgyt. Pasiūluau jam sumokėt. Davėm 3 eur jų pinigais. Sako, palaukyt, aš jums bananų ir apelsinų atnešiu. Na, ok, atnešė maišelį, pinigų neprašė, patys vėl pasiūlėm susimokėt, t.y jokio įkirumo
Man patinka vietkniai. Visi šypsosi, pasisveikina, pakalbina 🤩
Toliau grožėdamasi pakrantės kelio vaizdais pasiekėm įžymų pliažą ir ten praleidom visą dieną po palmėm. Vanduo kaip oras, atsigaivint nekna. Bangos milžiniškos (nors kitur važiuojant matėm ramu vandenyną). Po pirmo išsimaudymo taip bangą mane pagavo ir apdaužė, kad daugiau maudyti neėjau 😎
Patinko pliažas tuo, kad kas nori guli, o kas nori gali į kalną pasivaikščiuot, ką su vyru ir padarėm, nežinodami kas mus laukia. Su maudymukais  Gerai pakepino mus pusiaujo saulutė, grižom kaip vežiai
Ir dar daug milžiniškų akmenų.
Gražu...🤗

3 diena. Džiunglių parkas Vallee de Mai, pliažas Anse Georgette, pliažas Cote D'or, vaisiai ir žuvis
Taigi, dieną pradėjom nuo džiunglių parko. Nuotrakom neįmanoma parodyt to palmių kiekio, tankio ir aukščio  Čia ne mūsų giraitės 😏 Po 3 val pasivaikščiojimo, nusprendėm, kad pabuvom turkiškoj pirtyje. Grižom namo palist po dušu ir išvažiavom į pliažą Georgette.
is ypatingas tuo, kad patekimas į jį per 5* viešbutį Lemuriją, ir reikia rezervuoti įėjimą, kuo puikiai pasirūpino mūsų svečių namai. Nuo įėjimo į viešbučio teritorija dar kokius pora km reikia eiti iki pliažo, kas esant tokiam kaščiui ir tvankumui pasirodė gan toli. Pliažas panašus į vakarikštį, nedidelė įlanka, tarp uolų su didelėm bangom. Teko įveikti savo baimes ir pradėt maudytis vandenyne tarp tų bangų. Nieko. Pavyko  Pagaliau išbandėm ir savo kaukes paviršuniam nardymui. Tiesa, tik vienos rūšies žuvytes matėm. Ir deja mano vestibiuliarinis aparatas pluduriavimui arba nepritsikytas, ar reikia prie to priprast. Sukosi galva ir pykino 🙄 Po 4 val nusprendėm pavažiuot iki kito. Tiesa, "deginimas" vyksta atsigulus po pačia tankuausia palme arba medį. Vakar įsikurėm pk palmėm, šiandien po kažkokių milžinišku fikusu
Pakeliui į Cote D'or pliažą prisipirkom kažkokių vaisių (brangūs, už papają, avokadą ir dar kažkokius porą vaisių) sumokėjom 20 eur), o grįžtant sustojom prie žvejų ir nusipirkom kažkokios žuvies (o ji tai pigi pasirodė, už 3 žuvytes sumokėjom 6 eur). Skanią vakarienę vyrai paruošė
Ryt atsisveikinsim su šiuo puikiu butu ir įspūdinga sala ir ankstų rytą keliausim vienai nakvynei į mažą salelę La Digą, kur net automobilių nėra. Nežinau ar mūsų namelyje bus wifi
P.S. Oras ir vanduo virš 30

4 diena (1dalis). Mažytė sala La Digue.
Dieną pradėjom 6 val. Palikom mašiną, keltu persikėlėm į salą. Nuvėžė į mūsų Chalet. Ten gavom šviežio kokodo pieno. Pasiėmėm dviračius ir pirmyn. Dviračiai čia pagrindinė susisiekimo priemonė. Nuvažiavom į vieną pusę, pasimaudėm, panardėm, pakeliui pora vėžlių sutikom. Grįžom namo, nusiprausėm. Po to važiavom į kitą pusę, link parko, ten vargšius vėžlius užtvare apžiūrėjom, pasivaikščiom, vėl paimaudėm, panardėm, vėl pasivaikščiojom,
pažiūrėjom saulėledį ir tamsoj grįžom.
Nepaprasto grožio sala. Nuotraukų bus per du postus  Ir aplinka įdomi. Panašu į Šventąją. Daug žmonių. Bet pliažuose laisva. Visi su dviračiais. Bet mašinų visgi yra ir net 1 degalinė. Praslin saloje dvi, o Mahe -6
Grožėkimės 🤩

4 diena (2 dalis, vakarinė  )
Šiandien beje daug gražių žuvyčių matėm ir pirną saulėledį šiame krašte 😍

5 diena. The day of hiking 😎
Antra diena La Digue saloje neprėjo veltui ir prasidėjo 6 val, nes 17 vsl jau turėjom išplaukt, o dar daug norėjom aplankyt. Aplankėm Grand Anse, Anse Pettite ir Anse Cocos. Nežinant, tai tik pavadinimai, o mums dabar jausmai ir skausmai 🙄 Iki Grand Anse reikia nuvažiuot su dviračiu, į kalną, po to nuo kalno. Apie val užtrukom į vieną pusę, atgal greičiau. Ten palieki dviračius ir pėsčiom apie valandą per džiungles ir kalnų takeliais iki Anse
Cocos. Vargu ar patys butume nuėję ir suradę, jeigu ne vietinis einanti į "darbą" - pardavinėja pliaže kokosus iš džiunglių  Tai jis mus greitu tempu aplinkiniu aukštesniu keliu nuvedė iki Cocos pliažo. Kelis kartus suabejojom, kur jis vedė ir negalėjom suprast, kodėl reikia ilgesniu keliu eit (jau ištrsukėm bavigacijas pasitikrinimui). Atgal parodė, kriptį, ksop grįžt kitu trumpesniu keliu - pasirodo jis veda per purvynus. Tada supratom. Ir dar ekskursija apturėjom, parodė labai senovinių namų likučius džiunglėse, sutikom kažkur gilumoj džiunglių ant kalno pririštus porą bulių su buliukais ir atsidėkodami nupirkom iš jo kokosą už 100 rupjjų (6 eur)  Negaliu neatdidėkiiti, kai žmonės taip savo noru padeda.
Atgal grįžom greičiau pasimaudydamu vandenyne - šokinėdami per bangas, nors ženklai rodo, kad maudyti pavojinga dėl didelių bangų. Bet neįmanoma nelist į vandenį, kai taip karštą ir tiek prakaituoji. Vanduo nelabai atgaivina, bet vis geriau jautiesi.
Taigi, saulės ir sporto gavom daug, šiandien, tai ryt ilsimės. T.y. niekur nevažinėsim, bet mūsų nauji namai dabar yra ant kalno su gražiu vaizdu į vandenyną, už kurį reikės "susimokėt" kopinėjjmų į tą kalną, nors iki pliažo tik 400 m tiesiaja, taigi tinginiaut progos neturėsim 😎 Kaip su mašina važinėsim tuo stačiu keliuku, dar vyrai neįsivaizduoja.
Dar labai įsimintinas buvo grįžimas keltu iš Praslin į Mahe - buvo didelis bangavimas, ir mane užsupo. Į detales nesileisiu, seniai taip nesijaučiau. Bet vėl gi žmonių dėmesingumas aukšto lygio. Man ir ledo, ir servetėlių, ir parodo, kur galiu į lauką išėt. Ir nuolat klausia ar viskas gerai. Bet man ta valanda kelio taip prailgo...

6 diena. "Dniovkė".
Aprašymas pradingo  Taigi, trumpai: dieną praleidom pasislsu vietiniais jų populiariausiame pliaže, paragavom jų čia vietoj ant grotelių kepto maisto ir vakare pavažinėjom jų tarpmiestiniu autobusu aplink šiaurinę Mahe pakrantę 🤗
Papildymas iš ryto  Įdomybės. Žuvis matom iš nuotraukų kaip laikoma ir parduodama. Nepamirštam, temp apie 30  Vakare užėjom į parduotuvytę kiaušinių nusipirkt, juk Vėlykos. Parduotuvėje labai karšta, net veniliatoriaus nėra,
kiaušiniai tiesiog ant lentynos padėti didelėse palėtėse. Klausiu, o kaip paimt, paduoda celofaninį maišelį. Iš tikrųjų, jie čia tikrai labai gerai gyvena, namai geri, mašinos naujos, bet žuvies laikymas kiekvienoj saloj mums kėlė siaubą 😁 Beja, dar nuotraukuose nesimato, kiek musių ant jos 😎
Apie autobusą. Įdomus tuo, kad juo važinėja tik vietiniai. Su lagaminais jis neima. Tvarkaraščio nėra. Autobusų stotelė nevisada aišku kur. Tai ir mes išėjom ant gatvės. Pastovėjom pusvalanduką, pakėlėm ranką ir mus paėmė
Pliažas Baeu Vallon. Vietiniai savaitgaliais labai mėgsta čia leist laiką. Susirenka šeimom, kepa barbekių iki vėlumos. Labai mėgstų stebėt vietiniu gyvenimą. Kokie jų vaikai gražūs 🤩 Vyrai visi liekni, o vat daugumą moterų apkūnios.

7 diena.
Neprisimenu, ar minėjau, bet čia labai anksti temsta: 19 val jau visiškai tamsu. Tai mes visada tamsoj grižtam.
Ir dar dėl vakar. Pirma kart pamatėm, kas yra tropinė liūtis. Tik grižkm namo apie 16 val ir staiga smulkus, bet stiprus lietus. 10 min palyjo ir vėl saulė šviečia. Beja, skalbiniai pas mus čia per tris paras vos išdžiūsta, nes drėgnumas didelis (virš 85proc).
Ir dar šeimininkė paaiškino, kam reikalingos grotos: tradicija, kai nebuvo kondicionierių ir nebuvo langų, dėl saugumo dėjo grotas. Dabar irgi išeinant iš namų, atidarom langus, kad būtų skersvėjis ir namai vėdintusi.
Bet grįžkim prie 7 dienos mūsų kelionės. Mieli draugai, galėjom likti be nuotraukų ir aprašymo, nes palikau parduotuvėj telefoną 🙄 Gerai, kad greitai apsižiūrėjau ir nereikėjo toli grįžinėt 😎
Taigi, 9 val ryto mums atvarė mašiną. Šį kartą jau ir kreditinėje 1000 eur užšaldė, nors kasko draudimo čia niekur nėra. Atkreipė dėmesį, kad jei visiškai sudaužysim mašiną, tai max mokėsim du tūkstančius, bet sako, dar tokio atvėjo nebuvo. Ir 9.30 išvažiavom pažinti vakarinę ir pietvakarinę Mahe salos pusę. Seišėliu salos yra kalnuota vietovė. Mahe saloje aukščiausias taškas apie 1 km. O tai reiškia - serpantinai. Ir dar, kadangi čia buvusi angljjos kolonjja, eismas kaire puse 😨Gerai, kad mano brolis važinėjęs ir Angljjoje, ir kalnuose. Tai puikiai suvaldo mašina. Nes kalnų keliukai labai siaurūs, vos viena mašina telpa, ir dar jokių aptvarų, važiuoji ir pro langą matai arba uolas, arba jūra ir nekvėpioji 😀
Per Sans Souci Road nuvažiavom pirma iki Bay Ternay (ekstrim keliukas, iki jo neturint vairavimo patirties geriau nevažiuot, neverta). Toliau važiavom per daugybę pliažų (sustojant ir pafotografuojant) iki Police Bay pietuose. Ilgam sustojom prie Baie Lazare iš Kempinsiky viešbučio pusės. Privažiavimas ne koks, bet buvo verta. Pirmiausiai, radom gerą pavėsį (patikėkit, tai pirmoje vietoje renkantis kur ilgiau sustot, nes yra kur nėr nuo saulės pasislėpt (dauguma mūsų jau pradėjo luptis nuo nudegimų, nors jau ir vietiniu kremu nuo saulės 60 apsauga nusipirkom😎). Antra, radom nardydami žuvičių. Dabar mums pati didžiausia atrakcjja. Aš po užsupimo kelte net maudytis negalėjau pirmą dieną, šiandien vien dėl žuvičių įveikiau save. Bet šiek tiek bangos apdaužė į akmenis, bet buvo verta🤩. Trečia, visi pliažai čia valstybiniai, tai ar vietinių šeimyna su barbekiu (ju šiandėn vėl visur buvo daug), ar koks keliautoojas kaip mes, ar 5* viešbučio gyventojas visi maudosi ir deginasi tame pačiame pliaže. Kitas ilgesnis sustojimas buvo galutinis šios dienos taškas Police Bay, iki kurio per džiungles nuo Petite Police pliažo reikėjo paeit. Milžiniškos bangos ir vėsesnis vanduo. Liapota 🤗 Pabuvom iki 17 val ir rytine pakrante grįžom namo.
Vėl pripirkom vaisių (iš jų darom kokteilius su avokadais 👍) ir jie čia tikrai brangus, beg skanus Už 6 bananus, kurie auga ant kiek kiekvieno kampo parduotuvėje sumokėjom 4 eur. Prie šiltnamių pirkom papają, už didelę ir prinokusią sumokėjom irgj 4 eur (čia jaj laikkm nebrangu). Bet daržovių kainos kosminės - kopustas, pusžali pomudorai, pernokęs pageltęs agurkas- po 3 eur...
Terasoje pas mus gyvena driežai, jie jau tapo mūsų naminiais gyvūnais
Vynas ir alus. Vyno jie savo neturi. Pirkom paragaut Pietų Afrikos, tai butelis apie 8 eur. Alų turi savo. Nors aš alaus nemėgstų, man jų alus patiko. 280 ml buteliukas kainuoja 2 eur parduotuvėje (didesnių neturi).
Ką valgom? Aš pvz prie tokio karščio galėčiau ir nevalgyt, visai nesinori, bet kadangi daug judam, tai valgom 😁 Rytais verdam košes. Pietum lt dešros, riešutai, vaisiai. Vakarienei lt makaronai su by tušonke arba vietinis take away arba žuvį kepam. Tik grįžus vaisių kokteilis.🙂

8 diena. Out
Dėl prastos mano savijautos, keliavimą baigėm ankščiau. Pakeliui nusipirkom žuvies ir pasigaminom skanią vakarienę. Nuvažiavom tik iki Anse Royale vėl per kalnus, radom apžvalgos aikštelę, iš kurios atsiverė pasakiškas vaizdas į Viktoriją, ir aplinkines salas. Fairy land iškišuly kaip ir rašo prisižiūrėjom gražių žuvyčių nardydami (kaukes mes vežėmės savo iš LT).
Ir dar suradom vienintelį šalyje tikrą prekybos centrą, nes visur tik mažos parduotuvytės.
Apsiniaukęs dangus vakare atnešė lietaus ir vėsumos.

9 diena.
Priešpaskutinė, bet ryt jau busim be wifi, taigi paskutinis įrašas bus kada nors
Prisiminiau du nepaminėtus dalykus. Seišelių oro uoste tikrino atgalinius bilietus ir visų nakvynių rezervacijas, ir tik tada uždėjo štampą, su tuo įžymiu riešutu.
Viktorija nors ir nedidelis miestas, bet visi keliai veda per ją, tai darbo dienom užstringam kamščiuose. Vakar apie 40 min stovėjom. Šiandien vėl.
Taigi, šiandieną pradėjom nuo turgaus lankymo. Poreikio neturėjom, bet suformavom vietoj  Tiesa, žuvis tik prisiminimui, daugiau jau nepirkom. Bet dėl jos šiaip pačią pirmą dieną reikėjo važiuot ten.
Toliau važiavom pasivaikščiuot Copolia Nature Trail. Pakeliui nuo Viktorijos pamatėme vėžlių ūkį ir sustojome apžvalgos aikštelėje. Vaizdas gražus, kol nepamatai nuo Copolia kalno vaizdą...
Pasivaikščiojimas į Copolią viršinę (apie 500m aukštis virš jūros lygio) nebuvo lengvas. 1.4 km į viršų įveikėm per 50 min ir prakaito kibirais išliejom, bet buvo vertas. Vaizdas pasakiškas. Visa sostinė Viktorija ir aplinkinės salos kaip ant delno. Ilgai ten ilsėjomės ir grožėjomės. Bet turėjom dar tikslų, tai visos dienos negalėjom ten praleist.
Kelionę tęsėm link Port Glaud, sustojom pasimaudyt, pažiūrėt žuvytes ir pailsėt prie mažos salelės Petite Ile. Ilgai ten pabuvom, žuvičių gražių pamtėm, pailsėjom ir toliau į kelią. Dar sustojom užkasti 😎
Mūsų dienos tiklas buvo pasiekti pietinį salos tašką (iš rytinės pusės) - Anse Capucins. Iš vakarinės pusės daėjom iki Police Bay. Tačiau šiek tiek pritruko laiko, ir nusprendėm, kad geriau grįžtam, nes greitai sutems ir tada tamsoj per džiungles reikės grįžinėt. Su mašina važiavom tol kol važiavosi (tokiu siaru siaru šunkeliu) 😎 Ir dar apie 500 m reikėjo paėti į viršų iki Anse Capucins, tai pusiaukėlėje apsisukom. Užėjom apžiūrėt senovinio namelio griuvėsius (Maps Me programelėje pažymėti) ir mažame gražiame pliažuke Petite Marie Louise išsimaudėm. Saulė jau leidosi ir mes paskubomis grįžinėjom prie mašinos. Po to vėl tuo baisiu keliuku grįžom iki kelio ir išvažiavom namo. Namuose vaisių ir avokado kokteilis kol kepam žuvį ir kepta duona. Paskutinė vakarienė. Visi pavargę ir laimingi. Ir jau norintys namo, pasiilgę vaikų, namų ir šeimos 🤗
Ryt lėktuvas vėlai vakare, tai lankysim šiarinę pusę ir Edeno salą. Vienas kelionės punktas - žuvytės Marjne Parke liks neįvykdytas, nes dabar bijau ilgesnio buvimo ant vandens dėl užsupimo. Dabar max 5 min galiu išbūti vandenyje, o ten reiktų apie 3 val. Bet niekas labai nepergyvena, nes žuvų ir vandenyje, ir ant prekystalio prisižiūrėjom į valias 😀

Belaukiant rinkimų rezultatų bei žiūrint Eurovizijos atidarymą
10 diena Seišeliuose  Lyjo, lyjo, lyjo ir atšalo iki 25 laipsnių, ir man buvo jau šalta  Susikrovėm daiktus, pridavėm namą ir visą dieną laukėm lėktuvo pliaže. Orai sublogo, parduotuvės nedirba, vos suradom kur paskurinias rupijas išleist. Kai sutemo, nuvažiavom į oro uostą, ten išsimaudėm po dušu, pridavėm lagaminus ir 21.30 išskridom. 4.30 buvom Stambule. Ten praleidom 9 val. Po to 4 val skrydis į Minską, po to 3 val su mašina iki sienos ir ... 9 val ant sienos, 5 ryto buvom namuose 😭😭😭Tokios nesamonės nesitikėjom, ten važiuojant visai be eilių pravažiavom, tai ir dabar skubėjom namo, nei gerti, nei valgyt neturėjom
Taigi, 9 dienos kaip grįžom namo. Į darbus, daržus ir įprastą gyvenimą. Atostogos liko tik nuotraukose ir prisiminimuose. Tik dabar iškėliau nuotraukas į kompą ir pirmą kartą peržiūrėjau dideliame formate. Jooo, buvo pasakiška Labai rekomenduoju visiems mėgstantiems keliausti
Ačiū, keliavusiems su mumis kartu, ne tik realybėje, bet ir virtualybėje. Tikiuosi, įkevėpaiu ką nors atrasti šią tropikų šalį/salą ir pakartoti mūsų nuotykius