Turėk didelių sumanymų, bet džiaukis mažais malonumais.

Kelionės, vaikai, zumba, big data, slidinėjimas, gėlės, skanumynai, rankdarbiai ir kitos malonios smulkmenos.

Smagu, kad užsukot :)

2010 m. rugpjūčio 18 d., trečiadienis

Kelionė į Norvegiją. Dar šiek tiek info.

MARŠRUTO SUDARYMAS

Kaip ir visada, geriausios idejos kila spontaniškai :) Eilini karta peržvelgiau ryanair.com pasiulymus, ir sugalvojau daugiau apie šią kompaniją pasiskaityt, nes nelabai man aiški buvo jų sistema. Tai atradau makalius.lt puslapį, kur daug pateikta naudingos info. Po to perskaičiau visą ryanair.com info ir nusprendžiau pabandyt. Užsakinejau bilietus į Barseloną, bet iš pirmo karto nesigavo. Nusprendžiau kitą dieną pabandyt, o kitą dieną jau nebuvo tų bilietų į Barseloną, todėl pasirinkau Oslo, ir viskas gavosi :) Taigi, bilietai užsakyti. Reikia sugalvot, ka veikti tas 4 dienas Oslo. Kadangi nesu miestų megėja, tai Osle tupėt nesiruošiau. Galvoju, reikia patranzuot po Norvegiją, šitai idejai nebuvo pritarta. Buvo pasiūlyta pasidomėt geležinkeliu. Yandex.ru pagalba susiradau labai išsamų pasakojimą apie kelionę, kuris ir buvo atspirties taškas. O po to jau konkrečiai apie kiekvieną vietovę ieškojau info.

BILIETŲ REZERVAVIMAS IR PIRKIMAS

Lektuvo bilietai buvo uzsakyti prieš 2 mėn iki kelionės. Būtina nepamiršti atsispausdint įlaipinimo pasa (boarding pass) ir paimti jį su savim. Vietos nenurodomos, atsisėdi kur nori. Rekomenduoju kuo pirmiau įlipti į lektuvą, nes po to trūksta vietų susidėt rankinį bagažą...

Po kelių dienų užsakiau ir traukinio bilietus, nes užsakant iš anksto, galima pasirinkti pačia mažiausia kaina (Minipris) 199 NOK (dar būna 299 ir 399 NOK). Normali kaina bilieto Oslo (Rygge) - Bergenas yra 618 NOK. Likus vienai dienai iki išskrydimo dar buvo bilietų už 399 NOK. Atsispausdini užsakymo lapelį, o pačius bilietus reikia atsispausdint iš bilietų automato (ticket mashine), kurios yra kiekvienoje geležinkelio stotelėje ir stotyje. Padaryti labai nesudetinga.

Labiausiai neaišku buvo su laivo bilietais. Jų puslapyje perskaičiau, kad perkant bilietą laive grynais daugiau negu 2 žmonėms, būtų pritaikyta 25 proc. nuolaida (nuo 665 NOK vienam žmogui visai nemaža nuolaida gaunasi). Todėl buvo nuspręsta, kad pirksim bilietus vietoj. Tačiau vėliau perskaičiau, kad reikia rezervuot vietas iš anksto, pradėjau su jais susirašinėjimą, iš kurio taip nieko ir neišsiaiškinau, į kiekvieną mano klausimą vis kita darbuotoja atsakinėjo. Taip ir išskydom nieko neišsiaiškinę. Be to domėjausi dėl to bilieto galiojimo, jeigu išlipi (perskaičiau apie tai rusų aprašymuose). Tai parašė, kad jeigu planuojam išlipt, tai reikia pirkti 2 bilietus: Flam-Balestrand ir Balestrand - Bergen. O tai jau žymiai brangiau ir ta 25 proc. nuolaida galiotų tik atkarpoj nuo Balestrando iki Bergeno. Galvoju, pasikeitė taisyklės, nes aprašymas buvo 2009 m. Taigi, iškeitėm grynų pinigų plaukimui ir nusprendėm pirkti bilietus vietoj. Flam'e užėjau į turizmo informacijos centrą, ten paaiškėjo, kad ten galima įsigyti bilietus į laivą. Svarbiausia: nereikia jokio vietų rezervavimo, pritaikė 25 proc. nuolaidą,  galioja vienas ir tas pats bilietas su persėdimu (bilieto galiojimas 1 mėn.) ir galima mokėti kortele! T.y. susirašinėjimas su fylkesbaatane@fjord1.no mus visiškai suklaidino...

BAGAŽAS

Skrendant su ryanair'u galima vežtis 10 kg rankinio bagažo, kurio matmenys negali būti didesni kaip 50x40x25. Buvom įsitikinę, kad į tiek ir sutilpsim, tačiau išdėliojus visus daiktus ant grindų, kilo abejonių, bet vis dar tikėjomes... :) Kol 22 val. vakaro įsitikinom, kad netelpam ir reikia užsakyt bagažą. Užsakiau 1 bagažą į vieną pusę. Jų puslapyje tai labai lengva padaryt. Einama į Manage My Booking, pasirenkama Add Bags, iškart sumokama ir galioja. Nereikia jokios papildomos registracijos, patvirtinimo, nieko nereikia. 15 kg registruojamo bagažo kainuoja 70 Lt. Rinktis galima 15 kg arba 20 kg, vienas arba du bagažai, į vieną kelionės pusę arba ir atgal, t.y. labai lankstu. Ir šiaip, man jų rezervavimo sistema patiko.

DAIKTAI Į KELIONĘ

Kadangi žinojau, kad Norvegijoje labai brangus maistas, tai ji vežėmes iš Lietuvos. Pagrinde tai buvo lašiniai ir dešros š. rūkimo, duona, saldainiai, meduoliai, agurkai. Taip pat pripirkom sausų sriubų ir košių, nes planavom paimti mažą arbatinuką ir termosą, nes tikėjomes, kad turėsim galimybę užvirti vandens, bet deja deja, tik 3 dieną susiradom tokia galimybę Balestrand'o prieplaukoje, bet tada neturėjom vandens... :)))) Taigi, visas sriubas ir košes teko išmest oro uoste išskrendant, nes buvo viršsvoris. Vėliau arbatinukas su termosu truputi mums pasitarnavo, tačiau iš esmės neverta buvo jų imti.

Kiti svarbūs daiktai, kuriuos vežėmės, tai palapinė ir miegmaišis. Dėl palapinės skambinau į oro uosto saugos tarnybą, ar galimą ją vežtis (kad kuoliukų negalima vežtis ir taip buvo aišku). Tai atsakė, jei karkase nėra smalių aštrių daiktų, tai galit imt, t.y. konkrečiai neatsakė... Apžiūrėjau aš tą karkasą, ir nusprendžiau, kad aštrių daiktų jame nėra :) Iš tikrųjų, niekas prie palapinės niekur neprisikabimo. Miegmašį ėmėm vieną, ir dar ploną antklodę, nes du miegmaišiai labai daug vietos užima.

Labai naudingas daiktas yra kompresmaišis. Į jį sudėjau palapinės tentus, miegamaišį, antklodę, ir viską suspaudžiau.

Iš drabužių ėmėm labai nedaug, po 3 maikės, 2 šortus, golfą, maudimuką (neprireikė:). Iš viršutinių: flisą (šiltą megstinį), striukę, lietskraistę (pagal gimeteo.ru ir turėjo lyti vos ne visą laiką...). Kadangi mus jau pirmą dieną visiškai sulyjo, tai su tokių kiekių drabužių man buvo vėsoka :)

Batai. Važiavau su turistiniais batais (vibramais), kadangi maniau, kad planuojamas nusileidimas kalnuose tarpeklių bus akmenuotas, o po lietas ir slidus. Tačiau tenai buvo pakankamai platus takelis, ir spec. batai nebūtini, pakaktų gerų sportbačių. Tačiau man šie batai pravertė per lietų, nors kojos nesušlapo ir nešalo :)

OSLO (RYGGE) ORO UOSTAS

Nedidelis oro uostas, maždaug 60 km nuo Olso ir 3 km nuo Rygge geležinkelio stotelės. Nakčiai neuždaro, galima nakvot, tačiau pažadina 5 val. ryto :)

RYGGE GELEŽINKELIO STOTELĖ

Dėmesio: čia tik STOTELĖ! Jokios laukimo salės nėra, tik 2 stiklinės būdelės 6 žmonėms atsisėst. Tai, jeigu kam reikia laukti traukinio, tai darykit tai oro uoste ;) Teko matyt ten atvykusių, kurie ten kankinosi 7 val iki savo traukinio su visa manta per liūtį... Iš oro uosto į šią stotelę nemokamai veža autobusas (shuttle bus), kuris išvyksta iš oro uosto 20 min. iki traukinio išvykimo, t.y. stotelėje būnat 10 min. iki traukinio. Per šį laiką reikia susiorientuot ir atspausdint traukinio bilietus. Sakyčiau mažoka laiko, kai visą autobusą išleidžia žmonių ir visi bėga prie tų automatų. Bet kaip supratau, bilietą galima įsigyti ir traukinį. Galima mokėti kortele.

OSLO GELEŽINKELIO STOTIS

Užsidaro nakčiai nuo 1.15 iki 4.30 val...Didelė, sakyčiau laaabai didelė stotis miesto centre su prekybos centrais, begalę kavinių. Tačiau laukimo vietų bei tualetų ne per daugiausia. Beja, tualetai kainuoja 10 NOK (beveik 5 Lt...). Pagrindinėse laukimo vietose dienos metu neleidavo atsigult, vaikšto apsauga ir kelia žmones. Vakare užėmem nuošalesnę vietą, tai neprisikabino.

ATSISKAITYMAS KORTELE

Kiek pastebėjom, tai atsiskaityti kortele galima visur: autobuse, traukiny, turizmo informacijos centre, kavinėje, parduotuvėse ir t.t.

TURIZMO INFORMACIJOS CENTRAI

Pirma vieta, į kurią užsukdavom kiekvienoje vietoje. Labai lengvai surandami, paprastai labai matomoj vietoj yra. Visur anglų (kartais ir vokiečių kalba) maloniai viską paaiškina. Daug lankstinukų, vietovės žemėlapių nemokamai. Be to, juose galima uzsisakyti viešbučius, transporto bilietus (kaip supratau, autobuso bilietai perkami pačiame autobuse), dienos nuolatinius miesto transportui ir t.t. Jų www adresai prasideda www.visit...no, pvz. www.visitoslo.no. Lankstinukų galima nemokamai parsisiust ir internetu. Iki kelionės pavyko užsakyti iš www.visitbergen.no. Taip pat bandžiau iš www.visitflam.no (bet ten lyg tai duoda nuoroda į kitą puslapį www.alr.no), bet kažkas nesigavo (gal internetas nutruko), daugiau nebandžiau dėl laiko stokos.

1. Jei pasitaikys pigūs skrydžiai į Norvegiją, tai ir aš skrisiu jos aplankyti. Kadangi taip pat nemėgstu sėdėti vienoje vietoje ir mėgautis miestų grožiu, tai manau taip pat rinkčiausi kelionę po visą Norvegiją. Bet manau, kad pirksiu bilietus šiek tiek ilgesniam laikotarpiui, nes tik keturios dienos man atrodo per mažai.

2. kaip faina,kad radau tiek daug informacijos apie Norvegija, kaip tik žadu ten keliauti, nes radau labai pigius bilietus http://www.skrydis.lt/ , siulau vbisiems apsilankyti kurie nori sužinoti apie kitas pasauliuo šalis ir rasti geriausius kelioniu pasiulymus

3. Paskutinį kartą Norvegijoje buvau prieš 10 metų, tai tuomet ten keliavome automobiliu. Pati Norvegija yra labai graži, tos pievos, tundros, kriokliai, fjordai ir kalnai tikrai tuomet padarė gerą įspūdį. Tik šį kartą norėčiau jau ten skristi, juolab kad dabar labai pigūs skrydžiai į Oslą. O tokios kelionės metu manau, galima ne tik susipažinti su sostine, bet ir dar aplankyti lankytinas Norvegijos vietas :)