Turėk didelių sumanymų, bet džiaukis mažais malonumais.

Kelionės, vaikai, zumba, big data, slidinėjimas, gėlės, skanumynai, rankdarbiai ir kitos malonios smulkmenos.

Smagu, kad užsukot :)

2010 m. rugpjūčio 18 d., trečiadienis

Jūrmaloje irgi smagu

Kai mes keliavom į Venstspilį, mano brolis - į Jūrmalą. Kaip supratau, jiems ten labai patiko. Štai jų įspūdžiai:

Į Latvija išsiruošėme labai anksti: apie 3 val. ryto. Važiavome automobiliu, todėl kelionė iki Jūrmalos truko pakankamai trumpai - apie 3 val. (išvykome iš Vilniaus). Vos kirtę sieną ėmėme juokauti, kad reikėtų pradėti žvalgytis mūsų kraštui nebūdingų statinių, parduotuvių, augalų ir pan. Tačiau mus nustebino tik mediniai elektros stulpai, kurių Lietuvoje jau seniausiai nebematėme. O visa kita priminė mūsų kraštą: parduotuvės (RIMI, MAXIMA), bankai, daugiabučiai, nuosavi namai ir kt. Tačiau vos įvažiavę į Jūrmalą – išteis nustebome: šiame mieste vyraujantis architektūros stilius nebūdingas nė vienam Lietuvos miestui. Pažymėtina, jog prieš įvažiuojant į Jūrmalą privalu stabtelėti prie automato: leidimas įvažiuoti į kurortą kainuoja latą (automatas priima tik monetas).

Jūrmala išties labai gražus, mielas akiai ir širdžiai miestas, tinkantis tiek aktyviam, tiek ir pasyviam poilsiui. Jūrmaloje daugiausia XIX-XX a. sandūros medinių pastatų. Išties įspūdingoje Jūrmalos architektūroje kūrybiškai dera įvairūs stiliai: klasicizmas, funkcionalizmas, art nouveau, nacionalinis romantizmas. Ypatingai sužavėjo miesto pastatų fasadai ir puošti dekoratyviniais medžio raižinių ornamentais stogai. Prekybos centrų mieste vos keli - ir tie stūkso miesto pakrašty. Automobiliui pastatyti yra daug nemokamų stovėjimo aikštelių. Nakvynėj galima likti kempinge - jų pastebėjome ne vieną.

Apsilankėme Jūrmalos miesto muziejuje, pasigrožėjome paroda, kurios eksponuojamuose  paveiksluose vyrauja jūros motyvai dvelkiantys pajūrio dvasia.

Be galo patiko Kristaps ir Auguste Morbergs vasarnamyje. 1883 m. statytas pastatas priklausė architektui  Kristaps Morbergs. Vėliau testamentu šis namas buvo paliktas Latvijos universitetui. Šio universiteto studentai veda nemokamas ekskursijas šiame name: vaizdžiai papasakoja namo bei jo šeimininkų istoriją, aprodo namą. Mums papasakojo, jog sovietmečiu šiame name buvo įrengtas sanatorijas, o senajame rūsyje kažkada buvo įrengtas baras. Pats  Kristaps  Morbergs suprojektavo šį namą: jis sugebėjo suderinti įvairius architektūros stilius, pritaikė XIX a. pabaigos - XX a. pradžios technikos naujoves. Nors apie Kristaps  Morbergs  iki apsilankymo šiuose namuose nebuvome nieko girdėję, supratome, jog jis buvo labai originalus žmogus, pavyzdžiui: namo lubas jis nusprendė papuošti siužetine tapyba. Namas mums padarė neišdildomą įspūdį.

Taip pat apsilankėme Jūrmalos muziejuje po atviru dangumi: nusifotografavome prie šiame muziejuje esančių medžio dirbinių. Smagu buvo pasivaikščioti Jūrmalos parkuose, kurių mieste yra keli. Atkreipėme dėmesį, jog Jūrmaloje nemažai dviračių takelių. Be to, dviračiais galima pasivažinėti ir paplūdimiu: tiesiog nuostabiai praleidome laiką besivažinėdami pajūriu ir grožėdamiesi nuostabiais jo vaizdais.

Visi Jūrmalos paplūdimiai nemokami. Smiltiniame Jūrmalos  paplūdimyje  pastebėjome daug vaikų žaidimo aikštelių, suolelių, tinklų futbolui ir tinkliniui žaisti.  Kopų Jūrmalos pajūryje nėra. Įdomu tai, jog pastatai stūkso tiesiog prie pajūrio: mums labai patiko tarsi laivas jūros link išsikišęs viešbutis.

Paplūdimyje žmonių neperkrauta, tad mes be ypatingų pastangų radome vietą poilsiui. Mus labai prajuokino tai, kad latviškai kabančių žmonių mes beveik nesutikome - daugiausia girdėti kalbančių rusiškai ir lietuviškai. Vanduo šiltas ir ramus, todėl paplūdimyje daug poilsiaujančių su vaikais. Labai populiarūs plastiko gultai, kuriuos čia pat galima išsinuomoti. Pajūryje stovi patogios dvipusės persirengimo būdelės. Paplūdimyje nusifotografavome prie žavios skulptūros “Vėžlio“, simbolizuojančios pastovumą ir ilgą gyvenimą. Pastebėjome, jog poilsiautojai labai mėgsta įsiamžinti prie šio “Vėžlio“ .

Pagrindinė Jūrmalos pėsčiųjų gatvė — Jomas iela. Ši gatvė primena Palangos J. Basanavičiaus gatvę, tik ji ne tokia  plati ir triukšminga. Čia pilna restoranų, vasaros terasų, viešbučių. Afišose — kvietimai apsilankyti kultūros namuose ir koncertų salėje „Dzintari“.

Į “Naujoji banga“, “KVN“ televizijos transliuojamus renginius suvažiuoja rusakalbiai iš viso pasaulio. Mūsų kelionės metu vyko renginio “Naujoji banga“ uždarymas, kuri per televiziją tiesiogiai stebėjome jaukioje Jomas iela esančioje kavinukėje.

Mūsų kelionės metu apsilankėme ir  Rygos zoologijos sode. Jis įrengtas Mežaparks  pušyne. Zoologijos sode gyvena išties daug įvairių gyvūnų: zebrų, kupranugarių, meškų bei kitų gyvūnų, kurių anksčiau net nebuvome matę. Kadangi zoologijos sode buvome labai karštos dienos metu, dauguma gyvūnų buvo ramūs, snūduriavo. Zoologijos sodas pakankamai didelis, todėl apsilankymas jame trunka 1-2 val. Kasoje galima pasiimti zoologijos sodo žemėlapį. Aprašyti visų įspūdžių tiesiog neįmanoma, šiame zoologijos sode tiesiog reikia pačiam apsilankyti.

Savo kelione likome labai patenkinti, nusprendėme, jog laiką praleidome tiesiog  nuostabiai.

1. Jūrmaloje be abejonės smagu, nors mes stengiamės toliau ištrūkti, kartais lektuvu bilietai i Tenerife ar kelionės į turkiją nėra tokios pigios, tačiau pasideginti norisi. Kur gi kitur rasi tokią švarią jūrą, jei ne Latvijoje? :)